فیلم | بنیادی: روز قدس، روز فریاد «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة»
کد خبر: 3900154
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۴

فیلم | بنیادی: روز قدس، روز فریاد «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة»

مدرس و پیشکسوت قرآنی کشورمان تأکید کرد: روز قدس روز حمایت از مظلوم، دفع ظالم، حریت و سینه‌سپری در برابر ظالم و هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة گفتن است.

به گزارش ایکنا، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مصادف است با روز قدس و راهپیمایی مردم به منظور همبستگی با ملت مظلوم فلسطین و اظهار انزجار از رژیم غاصب صهیونیسم. امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و به منظور اجرای پروتکل‌های بهداشتی و هشدارها مبنی بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و ممنوعیت تردد‌های غیرضروری، روز قدس به گونه‌ای دیگر آنجا می‌گیرد.

درباره اهمیت این روز محمد بنیادی، قاری و مدرس قرآن کریم، فایلی تصویری را در اختیار ایکنا قرار داده است که متن صحبت‌های وی در ذیل خواهد آمد؛

«إِنَّا فَتَحْنَا لَكَ فَتْحًا مُبِينًا»، روزی را پیش رو داریم که بایستی 23 سال حرکت نبی مکرم اسلام(ص) را ببینیم تا حساسیت این روز برای ما بیشتر معلوم شود، 23 سال پیامبر اکرم(ص) مخفیانه کار کردند و جوانان را با استدلال و برهان به سمت خودشان جذب کردند و جوانان هم عقلاً و هم قلباً جذب اسلام شدند و هفت سال مبلّغ و مروّج دین اسلام شدند و از جان، مال، خانواده، همسران و پدران گذشتند و هر چه پیامبر(ص) گفت عمل کردند.

سه سال هم در محاصره اقتصادی و 13 سال نیز پیامبر(ص) در مکه خدا، نبی و معاد را اجبار کرد و فریاد زد، در جامعه‌ای که ابتذال، شرک و کفر بیداد می‌کرد و در چنین شرایط و بدترین شرایط پیامبر(ص)، حضرت خدیجه(س) و عمویش ابوطالب را از دست داد. خداوند برای پیامبر(ص) نیز سوره «بروج» را نازل کرد تا ناراحت نباشند. در همین 13 سال که اوج سختی‌‌ها و محاصره بود، خداوند در رحمتش را برای نفوذ مسلمانان باز کرد و به مدینه رفتند، اینجا 13 سال، دین بود و 10 سال حکومت‌داری و سیاست در مدینه، نشان می‌دهد که ایمان و عمل در اسلام مهم است، 13 سال کار فکری و 10 سال کار عملی.

10 سال پیامبر اکرم(ص) حکومت اسلامی را نشان داد و فریاد کرد؛ یعنی سیاست عین دیانت و دیانت عین سیاست است. خائن‌ترین افراد کسانی هستند که این دو را از هم تفکیک می‌کنند، لذا پیامبر اکرم(ص) آن 10 سالی که در مدینه بودند، بیشتر آیات الهی را با استدلال و برهان و خردورزی بیان می‌کند و رتق و فتق امور مسلمان را انجام می‌داد. 

پیامبر اکرم(ص) مرد و مردانه خودش ایستاد و دین اسلام را آبیاری کرد. پیامبر(ص) با یهودیان بیشترین جدال را داشت و یهودیان، پیامبر(ص) را مثل بچه‌های خودشان می‌شناختند و می‌دانستند این همان پیامبری است که در تورات گفته شده است، اما چون جیبشان در خطر بود، پیامبر(ص) را تمکین و قبول نکردند.

هنگامی که به آیات 47 تا 147 سوره مبارکه بقره و یا سوره بنی‌اسرائیل نگاه کنیم می‌بینیم که چه خون دل‌هایی پیامبر(ص) از اینها خورد اما پیامبر(ص) با سه قوم یهود که در مدینه به عنوان روشنفکران و صاحبان پول مستقر بودند، هیچ کاری را نکرد که بعداً بخواهند از آن سوء استفاده کنند، بلکه پیامبر(ص) با روشنفکران مدارا کرد اما زمانی که خیانت کردند، علیه آنها حرکت کرد.

ایشان طی این 23 سال درسی که به ما داده این است که باید مبارزه کرد و حتماً منفذی باز می‌شود و انسان نجات پیدا می‌کند لذا این 23 سال، موتور محرک جامعه اسلامی است و روز قدس تفکری است بر این مبنا که بالاخره حق پیروز است.

70 سال پیش یهودیان در فلسطین مستقر نبودند، فلسطینی‌ها از باب مهمان نوازی آنها را در قالب چند خانواده قبول کردند، یهودیان اندک اندک آمدند و آنجا را غصب کردند و 70 سال آنها را کشتند و آنها را آواره کردند و  بچه‌ها و همسرانشان را کشتند و 70 سال خیانت کردند.

لذا با حرکت مسلمینی که مسیر ولایت را طی کردند، حرکت جدیدی صورت گرفت که آن هم برای نخستین بار بود که روز قدس توسط انقلاب اسلامی مطرح شد. روز قدس، روز حمایت از مظلوم، دفع ظالم، حریت و سینه‌سپری در برابر ظالم و هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة گفتن است.

روز قدس، روز ایثار و ازخودگذشتی، به خدا رسیدن، اتحاد و یکپارچگی، اتحاد و یک‌رنگی شیعه و سنی و حتی یهودی و مسیحی، همه باهم علیه کفر و قیام علیه شرک است.

روز قدس، روز قیام مقاومت، جهاد و ازخودگذشتن و به خدا رسیدن است، لذا روز قدس روزی است که همگی ما مکلف به حضور در آن هستیم تا فتح نهایی.

انتهای پیام
captcha